Laten we beginnen met de voordelen van Pilates. Dit is waarom jij de lessen wilt volgen.

  • Verbeterde houding en core-stabiliteit
  • Ademhalingen worden verdiept en verbeterd
  • Je balans groeit
  • Immuunsysteem versterkt, zo voorkom jij ziektes
  • Verhoogde spierkracht en flexibiliteit
  • Preventie van blessures
  • Herstel van normale bewegingspatronen
  • Verbeterde ademhalingscontrole
  • Verbeterde coördinatie en spiercontrole
  • Stevigere en plattere buikspieren
  • Verbeterde algehele lichaamstoon en conditie
  • Als jij blessures hebt kan Pilates helpen herstellen, laat dit wel altijd weten voordat de les begint.

Pilates is een vorm van lichaamsbeweging die zich richt op houding, core-stabiliteit, balans, controle, kracht, flexibiliteit en ademhaling.
Mijn lessen focussen zich op het versterken en verbeteren van de spieren, doorbloeding, bindweefsel,  sterker maken van de stabiliserende spieren (core-stabiliteit).
We werken aan de core-stabiliteit want het verbetert jouw houding, kracht en flexibiliteit.

Pilates-principes die ik gebruik in de les

Er zijn 6 basis Pilates-principes die worden toegepast in alle Pilates-oefeningen om maximaal voordeel te behalen.
1. Concentratie
Focus op de juiste uitvoering van elke Pilates-oefening en de specifieke spieren die erbij betrokken zijn.
2. Centreren
Focus op het bereiken van een neutrale wervelkolom en het activeren van de core-stabiliserende spieren (bekkenbodem en transversus abdominus) om de onderrug en het bekken te ondersteunen.
3. Controle:
Zorg voor een optimale houding en controle bij alle bewegingen.
4. Vloeiende beweging
Werk soepel en efficiënt met alle bewegingen.
5. Precisie
Voer elke Pilates-oefening met aandacht voor detail uit om de juiste techniek te garanderen.
6. Ademhaling
Zorg voor een ontspannen, normale ademhaling tijdens alle Pilates-oefeningen. Hou je adem niet in.

Ik geef les op:
Maandag ochtend om 09:00 en vrijdag 08:30, de lessen zijn ook online te volgen en terug te kijken

Dansstudio Maaike, Dorpsstraat 294 in Assendelft

Kosten:
Losse les €15,-
Lespakket van 8 weken 1 keer per week €70,-

 Neem jij een sportmaatje mee die mee gaat trainen krijg jij €10 korting.

Als jij geïnteresseerd bent om met Pilates te beginnen met of voor een blessure, is het essentieel om goedkeuring te hebben van jouw fysiotherapeut om te beoordelen of de Pilates lessen hiervoor geschikt zijn.

De Pilates-methode is in het begin van de 20e eeuw in Duitsland ontwikkeld door Joseph Pilates. In eerste instantie waren het alleen liggende oefeningen voor gewonde soldaten. Door hun core sterk te houden herstelde zij beter.
Pilates wordt vaak gebruikt om het lichaam gezond te houden.
In combinatie met fysiotherapie kan het worden ingezet om verschillende blessures te behandelen.
Dit is gebaseerd op verschillende wetenschappelijke onderzoeken die sterk bewijs aantonen ter ondersteuning van het gebruik van pilates oefeningen bij de behandeling van patiënten met name bij lage rugpijn. Recent onderzoek pleit voor het opnieuw trainen van de diepe stabiliserende spieren voor patiënten met lage rugpijn.
Tevens wijst de wetenschap ons erop dat bewegen, stretchen vele andere ziektes voorkomt.